tisdag 29 mars 2016

GJUTIT AV MITT HUVUD

Sitter framför spegeln i bakre rummet, det helt utan insyn.
Terese kliar sig i håret och vet inte riktigt hur hon ska göra.
Jag ska nämligen prova om det finns någon färdig hätta som passar mig. Både storlek på huvud och ovanför öronen.

Så här ser de första vi provar ut. Ingen sitter hundra bra. Men storlek 53 är rätt OK.


Eller inte rätt OK..för stor och bubblig på huvudet...


Rose-Marie som gör sin allra sista dag på salongen kommer in och hjälper oss lite. Hon öppnar en låda och tar fram hättor som är för cyberhair.
Och titta här, storlek 21 sitter som en smäck.


Tereses och Rose-Marie hjälps åt att markera och mäta mitt huvud åt alla håll och kanter.



Jag får känna på en peruk med ett hår jag glömt namnet på...Vital Hair...men det är lika mjukt som cyberhair. Skillnaden är att det går att staila mer.

Även virvlar och min önskade bena markeras.




Medan en plasthätta värms upp får jag puder på huvudet.



Den första hättan glömmer Terese att göra hål i!
Så en lång väntan blir det igen, då det tar tid att värma upp plasten.
Rose-Marie frågar om jag vill ha prinsesstårta och kaffe. Ja tack!
Hon bjuder på det idag eftersom det är hennes sista dag.
Passar mig perfekt just nu. Trött efter att ha suttit i frisörstolen i 2 timmar.




Jag passar att smita på toaletten innan det är dags för nästa inprovning.
Både Hedda och Terese står och trycker för att forma hätta exakt över mitt huvud.
Terese målar sen mina huvudmarkeringar på hättan innan den stelnat och blivit helvit.





Nu är jag så trött att jag ber om att få en ny tid, en annan dag, för att fortsätta.
Hårfärg, längd, frisyr...Orkar bara inte mer nu.
3 timmar och 45 minuter får duga!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar