måndag 21 mars 2016

NYTVÄTTAD PERUK

Står och tittar på min frisyr där den hänger på mitt wig-tree.



Cyberhair Haylee

Nytvättad igår kväll.
Nu ska jag försöka få till den, alldeles själv.
Var är du Terese, min frisör???
Klarar nog inte detta själv!!!


Så här är den uppbyggd med nät och gummi/plast.
Inget vasst och kliande. Sitter som en smäck.



Cyber Hair Haylee 



Jag sätter fast tuopétejp vid båda öronen och back i nacken.
Då sitter den på plats. Ändå känner jag emellanåt i pannan så den sitter 4 fingrar upp från ögonbrynen...när ska jag sluta med detta? Kommer på mig själv när jag gör det och börjar då klia mig lite i pannan. Ifall någon skulle råka se vad jag gör.



Denna toupétejp är kanon.
Både för peruken och för mina lösögonfransar.
Saxen är egentligen min pysselsax, men detta får väl anses som pyssel också. Att få allt på plats är ett pyssel i sig.



2 kommentarer:

  1. Jag måste fråga hur mycket din peruk kostar? Cyberhair har de inte där jag bor. Men har förstått genom att läsa din blogg att det håret känns som äkta. Och det skulle jag så gärna vilja ha.
    Av dina foton att dölja så passar du i alla dina peruker. Är även så snygg utan också. Önskar jag hade så fin huvudform som du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena!
      Jag får denna peruk genom landstinget så jag betalar faktiskt lika mycket som för en i syntet; 170 kr. Den kostar 9.000 kr om jag skulle köpa den själv. Jag får 2 st per år. Om jag skulle välja en i äkta hår får jag 1 st per år á 170 kr.
      Kan du inte fråga din frisör/perukmakare om de kan ta in en så du kan få prova? Fråga kostar ju ingenting :)
      Kram Anni

      Radera