lördag 14 april 2018

ÅRSMÖTE MED ALOPECIFÖRBUNDET OCH MINGEL MED CARL LUNDH



Att hotellet ligger i närheten av Friends Arena syns väl.

Sverige - Tjeckien


På väggen ovanför sängen sitter denna tavla - resultatet 13


En flaska rött och röda rosor vid detta lilla bord njuter vi av och firar vår dag.
Min rosa outfit syns i lampan.
Cerise sjal från Christine Headwear och en topp i matchande färg.


Då vi checkar in får vi frågan om vilken våning vi vill bo på.
Det är första gången vi är här säger vi.
Då bokar jag in er högt upp, säger receptionisten och ler.
10:onde våningen har en magnifik utsikt. 


Mina tårar rinner när håret faller.
Snälla, säg att jag gör rätt nu.
Min man tröstar och säger att jag är vacker som jag är. Och att det kommer växa ut igen.
Snart måste vi raka dig igen, då peruken sitter med vacuum.


Lite hår har fastnat på axeln.
På golvet ligger det desto mer som vi sköljer ner i duschen.


Jag vill inte titta mig i spegeln.
Duschar och torkar mig.
Smörjer in mig men undviker att smörja in huvudet. Det får jag göra ikväll.
Nu åker peruken på och vi går ut för att äta och fira vår 6-årsdag.
Vi träffades fredagen den 13 april.
Då hade vi varit ifrån varandra i 29 år - en ungdomskärlek som blommat upp igen!





Kvällen avslutas med en drink och champagne på hotellet.


Jag har bestämt med 3 kvinnor från Dalarna som jag ska äta lunch med.
De shoppar i centret där vi bor i hotellet.

Klockan 13 är det dags för årsmöte med alopeciförbundet.
Det drar över på tiden då alla är så engagerade.
2 unga tjejer berättar om sina projekt att få in pengar till förbundet.
Den ena, 15 år, stickar lovikkavantar. Både för bröst- och prostatacancer samt för alopeci.
Den andra, 19 år, trycker upp kläder och väskor med ett ansikte - utan hår.
Jag föll för en rosa ryggsäck. Liten och smidig.
Foto kommer senare.

Efter mötet var det fika och sedan fortsatte mötet med Carl M Lundh.
En modell fick olika peruker. De lockades, sattes upp i olika uppsättningar och de som ville fick prova.



Det avslutades med mingel, champagne och snittar.
Alla får vi välja en påse med innehåll från Christine Headwear.
Jag väljer en sjal i rosa/gult med knytband.

Innan vi åker hinner jag prata med en tjej från Carl M Lundh i Malmö.
Jag berättar om mitt problem med peruker, trots måttbeställda och uppsydda i Thailand.
Hon ska kontakta Hedda och Terese. Säger att både Västerås och Stockholm är nära, så någon kanske har varit med om ett liknande fall och kan hjälpa till.
För jag är inte ensam om mina problem: litet huvud, känslig mot ALLT!!

Vilken helg!
Så många gulliga tjejer jag mött.
Varför måste Sverige vara så stort?
Jag var själv från min ort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar